Heb je een defect artikel ontvangen of is het artikel defect binnen zichttermijn van 30 dagen, dan kun je het artikel aan ons kosteloos retourneren.
Bij vermoedelijke defecten adviseren wij om de handleiding van het artikel of de website van de fabrikant te raadplegen. Je vindt daar voor veelvoorkomende problemen vaak een oplossing.
Defect na 30 dagen
Wanneer een artikel kapot gaat na 30 dagen, dan kun je aanspraak maken op onze garantieregeling. Wij hanteren de conformiteitseis uit de Wet betreffende marktpraktijken en consumentenbescherming na. Wij staan voor deugdelijke producten. Je mag verwachten dat een door ons geleverd product naar de redelijke verwachtingen fungeert. De kosten voor het opsturen van een artikel zijn voor eigen rekening. Reparaties onder garantie worden kostenloos retour verzonden.
Op ieder product zit standaard een wettelijke garantie, de duur van de garantie periode is afhankelijk van het product. Mochten er zich binnen deze periode gebreken vertonen aan het door jouw bij ons aangeschafte product dan heb je het recht op een vervanging of reparatie van het artikel. Je heb geen recht op garantie indien: - de schade is ontstaan door opzet of nalatigheid;
- er sprake is van foutief gebruik, door bijvoorbeeld onjuist opvolgen van de bijgeleverde handleiding;
- er sprake is van schade door bijvoorbeeld val-, stoof of waterschade;
- er sprake is van een verwachtingspatroon bij normaal gebruik, bijvoorbeeld slijtage;
- er sprake is van schade ontstaan doordat je zelf poging deed tot reparatie.
Stappenplan defecten
Is je product defect? Dan vragen wij je het volgende stappenplan aan te houden. Zo kunnen wij je retour zo soepel mogelijk afhandelen.
1. Meld via het contactformulier dat je een artikel retour wilt sturen;
2. Je ontvangt via e-mail een bevestiging van je verzoek;
3. Je ontvangt via e-mail instructies voor de verzending van het artikel;
4. Na ontvangst van je zending, sturen wij een ontvangstbevestiging via e-mail;
5. We onderzoeken je klacht en stellen zo snel mogelijk een oplossing voor.
Uiteraard kun je er ook voor kiezen om het artikel rechtstreeks naar de fabrikant te sturen. Wij adviseren dan wel om eerst contact op te nemen met de betreffende fabrikant.