Intracommunautaire levering voor bedrijven
We kunnen bedrijven die gevestigd zijn in een ander EU-land dan Nederland en in het bezit zijn van een geldig BTW-identificatienummer voor het betreffende land facturen met een 0% BTW factuur. We hebben dan wel een aantal gegevens nodig welke we zullen controleren in het register van het betreffende land.
Hoe kun je een 0% BTW factuur aanvragen? Stuur een email naar klantenservice@goedkopermetschakelmateriaal.nl of maak gebruik van ons contactformulier. We hebben de volgende gegevens van je nodig:
- bedrijfsnaam
- contactpersoon
- geldig BTW-identificatienummer
- factuur en afleveradres (volgens handelsnummer)
- aantallen en artikelnummers
Zodra we je gegevens hebben ontvangen zullen we na controle een factuur per email toesturen. Deze kan per bankoverschrijven worden voldaan. Zodra de betaling is bijgeschreven zullen we de bestelling afhandelen. Tegenwoordig met IBAN zijn betalingen binnen 1 tot 2 werkdagen bijgeschreven.
LET OP:
Het is niet mogelijk om een 0% BTW factuur via de webwinkel te laten verlopen. Bij bestellingen die toch zijn gedaan via de webwinkel kunnen wij achteraf geen BTW-correctie laten plaatsvinden.
Uitleg Nederlanse belastingdienst voor 0%-tarief bij export naar andere EU-landen
Er is sprake van een intracommunautaire levering als je aan 2 voorwaarden voldoet: Je vervoert de goederen naar een ander EU-land. Dit moet je kunnen aantonen aan de hand van de administratie. Bijvoorbeeld met bestelformulieren, orderbevestigingen, en transportpapieren. De afnemer is een ondernemer en heeft een BTW-identificatienummer in het land waar de goederen naartoe gaan. Voldoet je niet aan beide voorwaarden? Bijvoorbeeld omdat de afnemer een particulier is, of geen BTW-identificatienummer heeft? Dan is het 0%-tarief niet van toepassing. In dat geval moet je BTW berekenen en de BTW aangeven en betalen.